tisdag 8 september 2009

Nya facinerande sanningar...

Idag har jag fått ett par sanningar serverade för mig. Min mamma och jag har ju ett stort andligt intresse som vi delar och idag besökte vi en ganska härlig madame hemma i Borås. Mamma hade tid klockan 09.00 och jag var bokad en timma efter...

Det hela handlade om att man skulle få andlig vägledning med hjälp av tarotkort. En slags andlig energikick kan man kanske säga. Hon berättade om tidigare liv, om dåtid, nutid och framtid. Och hon gav mig speciella ledord. Otroligt spännande och facinerande. Vissa människor kan avfärda det här som rent trams, men när man får så många sanningar om sig själv under loppet av en enda timma, kan man inte göra annat än att tro. Jag gör det. Hon talade inte om vad som skulle hända, utan vad som kunde hända om jag valde som korten trodde. Och hon gav mig faktiskt en hel del att tänka på. Vägledning är det perfekta ordet. Hon ingav ett enormt förtroende och jag kände mig faktiskt lite starkare när jag åkte därifrån.

Jag tycker andlighet är spännande. Jag har ju en stark tro, en tro på något större och den övertygelsen är väldigt stark hos mig. Men andlighet kan ju vara så mycket, så olika för olika personer. För någon kanske det är Gud, för någon kanske det är en lärka som drillar tidigt på morgonen. För en tredje kanske det är lugnet man känner i en stor, lummig skog och för en fjärde kanske det bara är att sitta och lyssna på ett vackert stycke musik... Vad är andlighet för dig?

För mig är andlighet när jag är i balans. Då känner jag närvaro och då vet jag att jag inte är ensam, att jag aldrig kommer att vara ensam. Det är en skön och väldigt lugnande känsla. Som man kan landa i. Och jag får nog säga att jag landade lite idag. Att få samtala med en klok kvinna kan ge otroligt mycket, sitter kvinnan ifråga med en tarotkortlek som hon dessutom behärskar till fullo ger det ännu mer... Jag är taggad inför framtiden.

Inga kommentarer: