måndag 21 september 2009

Soarée med Dalsjöfors PRO!

Vilken glädjefest! Idag var jag på farmors soaréeföreställning uppe i Dalsjöforsparken. Hela PRO var samlat och kören sjöng och teatergruppen spexade. Vilket gäng! Många av de här människorna har aldrig stått på en scen innan den erbjöds av eldsjälarna från PRO och nu, på äldre dagar är det dags att låta teaterapan komma fram. Fullkomligt och fullständigt underbart... Min farmor ät bäst! Publiken bestod bara av 65+'are ... förutom jag då. 25+'are ... Precis innan jag gick var det en dam som frågade om jag var från Borås Tidning? Men det var jag ju inte. Tror att hon blev lite besviken... Men det är klart, vad ska man tro? När en ung tjej sitter med kameran i högsta hugg kan jag förstå att man kan tro att jag var utsänd från pressen, men tyvärr... Jag ska lägga upp en liten egenproducerad film från eftermiddagen. Det här är härligt! Jag ger er Dalsjöfors PRO-förening - sång, glädje och livslust!!!


4 kommentarer:

Anonym sa...

Grymt! Vilken koreografi! Men vem är farmor? kram Figge

Liza sa...

Ja du... hon finns inte i front row direkt, men tittar man på andra raden i mitten så skymtar hon till ibland. Randig tröja, kort i rocken och med brunt hår. Det är min farmor de! Världens bästa!! =)
Kram till dig Figge =)

showgirl sa...

Åh så söta! Det är ju hur kul som helst! Ha ha jag ler stort:-D KRAM

Anonym sa...

Kul att läsa, Liza. Vi träffade Mary idag, hon var så lycklig över din blogg. Synd att hon inte ville visa sig på bild. Vi gillar henne.
Hälsa My från Gunnel och Matts-Olof Bergman. Kram