söndag 17 maj 2009

Vad var det jag sa???

Okej, det är en riktigt skum bild, men jag gillar den...
Alexander Rybak vann! Såklart! Jag har vetat det sedan jag hörde låten första gången. När jag precis såg honom i reprisen, framföra vinnarlåten, korad och klar, blev jag påmind om varför jag har valt det här yrket. Jag har valt det just för det Alexander Rybak står för - Glädjen, lyckan och den totala euroforin som genomsyrar den här 23-åringen från Norge representerar all den kärlek jag hyser till mitt yrke. Han är det charmigaste jag har sett och han gör mig så ofantligt inspirerad att fortsätta med att göra precis det jag gör. Kan jag prestera hälften av det han levererar, är jag superlycklig!

Och sen har vi hela Greklands stolthet. Sakis Rouvas. Han är den största stjärnan de har i detta blåvita lilla land. Lika stor som Lasse Berghagen är här... typ.. Han härstammar från Korfu och är alla grekiska (och sen ett par år tillbaka även Europas) kvinnors ***** dröm... I alla fall, vad han än är så var han riktigt bra i år, han är alltid bra!! När vi jobbade på Rhodos så märkdes det att Sakis regerade, stort. Och han blir faktiskt bara bättre och bättre... Jag tror inte att vi har sett honom representera Grekland för sista gången....

Inga kommentarer: