torsdag 28 maj 2009

Blöt!

Helsingborg har kommit in i någon slags beslutsångest... Stan kan inte bestämma sig för vilket väder som skall regera den här torsdagen...

Nu när jag cyklade hem fick jag uppleva både motvind (ingen liten sketbris utan en superstark motvind, kunde knappt sykla i nedförsbacke) Tittade jag åt höger var det kolsvart, tittade jag åt vänster var det blått och höll jag blicken rakt fram var det grått... Åskan mullrar till höger, usch, tvi och blä! och solen skiner till vänster... Och efter en mindre regnskur och större storm blir jag slutligen tokpepprad av hagel som lätt var 5 mm i diameter, det gjorde verkligen skitont!
Jag kom hem... med nöd och näppe... mina små ben trampade sig duktigt trötta så nu förtjänar jag lite kaffe tycker jag...

Bestäm dig Helsingborg. Bestäm ett väder för sjutton!

1 kommentar:

Mange sa...

Naawe. Är det bara jag som undgått haglet. Verkar ha bott på den fina sidan =)