lördag 2 maj 2009

Mölle by the sea...


Åh!!! Vilken dag jag hade igår. Fullständigt underbar. På morgonen tog jag och Evelina bilen ut till Mölle och Nathalie för att kolla in detta mytomspunna semesterparadis.
"Min fru har rest till Mölle, till Mölle by the sea... hon for för 14 dar sen och jag kände mig så fri...."sjöng Povel Ramel i Gräsänklingblues och sen dess har jag liksom undrat lite hur de e i lilla Italien, som en släkting till Nathalie kallar de.
Och de va precis så underbart som jag trodde. Vackert, höga höjder, fantastisk utsikt och den där krispiga havsdoften, en blanding av salt och tjära. Oj, va jag andades!!
Jag tycker att de doftar så otroligt gott... de doftar semester.
Vi åkte först hem till Nathalies föräldrar och hälsade på och sen bar de iväg på upptäcksfärd och dagen avslutades på "Systrarna på Piren" - Nathalies mammas och mosters lilla restaurang i Möllehamnen. Världens mysigaste dag, och att det ligger högsommarvärme i luften gör inte saken sämre.. inte alls...
Tack fina Evelina & Nathalie för en otroligt fin dag. Ni är underbara!!

(om ni e sugna på att se fler bilder är det bara att kolla in min facebooksida, där finns ett helt album...)

1 kommentar:

Jörgen Pedersen sa...

Hej Liza,

Vad trevligt att du trivs i Mölle. Hoppas att vi ser dig och dina vänner mer i sommar när vi ska ha Torgdagar. Gå gärna in på vår nya hemsida www.mölle.se och kolla, ja det är med ö i Mölle.
Välkommen åter,

Mölle Byförening
Jörgen Pedersen