tisdag 12 maj 2009

Eurovision, första semin...

Vad ska man säga? Hur ska jag som inbitet Eurovision- & Melodifestivalfan kunna försvara det som sker i Ryssland just nu?
Med ett gapskratt antar jag... För det är väl det enda man kan möta dessa två programledarutänkta typer med? Eller?
Mannen gör inget annat än skriker något som ska likna engelska alt. franska i sin mikrofon samtidigt som han med jämna mellan rum (täta mellanrum, nästan obefintliga mellanrum ) ser till att hela tiden ha en mycket aktiv hand någonstans på sin kollegas kropp... eller ha sin näsa i hennes hår, eller helt enkelt bara pressa sin lilla Austin Powers-kropp mot hennes. Sansa dig karl!!!! Du är för sjutton i tv, hela Europa får se dina gubbsjukefasoner. Fy skäms!!!

Och hennes funktion kan jag inte riktigt räkna ut. Det enda hon verkligen tar sikte på är att skrika minst lika högt som han, på en om möjligt ännu sämre engelska...

Men det värsta är de författade skämten som dessa två ska leverera. Man kan nästan tro att de själva inte har fattat poängen efter som den aldrig kommer... Men jag kan ha missat den i den något "grötiga" engelskan. Är det här den bästa programledarduon som Ryssland kan jaga fram??? Landet har ju för sjutton 142,4 miljoner invånare. Fanns de inga bättre??

Man blir ju genomsvettig... Petra Mede, var är du?

Men Malena tog sig i alla fall till final, PUH!! Vet inte riktigt vad jag ska tycka om förändringarna i hennes nummer. Annorlunda ja, men bättre... nja... det återstår att se på lördag. Ljudteknikern verkade ha lunch när Malena sjöng ikväll, får se om han har hunnit äta klart tills helgen kommer...
Ett bidrag som jag dock skrattade mig sönder och samman åt var det allra första ut i dagens semifinal. Montenegro. Det var inte bidraget i sig utan denna fenomenala, manliga solodansare som stal hela min uppmärksamhet, hela showen faktiskt...

Vem är koreograf? John Travolta/Boyonce/Roy i Macken fast ändå inte alls...
Han dansade så det nästan rök ur byxorna på honom och jag kunde inte sluta skratta... Har ni inget att göra så kolla klippet... Sanslöst roligt.

1 kommentar:

Fredrik sa...

Hahaha, ja vilken djävla cirkus:)