söndag 13 december 2009

Nu är vi igång!! Som attan!

Kolla in till höger!! Den här stora grejjen på mig plutandes med munnen kommer att pryda Åre by hela vintern. Va tycker ni? Ganska coolt va? Tänk att få möta sig själv i naturlig storlek på byn varje dag? Lite läskigt...
Men idag, ledig dag... Det är nästan för bra för att vara sant. Dessa två veckor har varit mer än galna, rep och show tills man bara vill gråta, men nu är vi äntligen på banan. I fredags och lördags hade vi våra efterlängtade afterski-premiärer och det gick så bra... Fullt med folk och fantastisk stämmning. Det var en helt fantastisk känsla. Rock från början till slut och endorfinerna fullkomligt pumpade i hela kroppen. Uppduken efter var galet effektiva och en timma efter avslutad afterski hade man ätit, dukat upp för kvällen och redo att släppa in nya gäster till nästa maraton, dinnershowen. Och efter avslutad dinnershow så var det bara att ladda om till sista etappen, nattshowen. Tempot här uppe är högt och man måste vara fullt koncentrerad och fokuserad från det att man kommer in tills dess att man stämplar ut. Man har inte tid att göra misstag. Men jag gillar det... Jag älskar högt tempo och när adrenalinet liksom pumpar både innanför och utanför kroppen. Och känslan efteråt. När man sjunker ner i soffan och bara slappnar av i hela kroppen, den är värd allt... Adrenalintoppen när man ger det där allra sista och sen känslan av att verkligen ha gett allt... Det är de två är det som gör allt slit värt mödan. Jag har världens bästa jobb på världens bästa plats med världens finaste ledning och världens grymmaste ensemble. Rep-perioden är nu över och idag ska jag och Inez mysa ihjäl oss... Julmarknad och sen gym, bastu och bubbel... Det fanns en plan att åka skidor, det är ju ändå världscup här i Åre nu... Men vädret är inte det bästa och det är tokmycket is i backen och skidor kommer jag verkligen hinna åka så... nej, idag blir det mys på byn bara... jag ska njuta mig sönder och samman av mina två lediga dagar...

3 kommentarer:

Anonym sa...

vi har din roll-up! tack för en grym show!!!

Fredrik sa...

Hahahahahaaa

Liza sa...

tycker du att det här är roligt fredrik???? - jag me!! ;-) ha ha ha