måndag 14 december 2009

Första åket!

Första dagen i backen är till ända. Så otroligt härligt!!! AAHHHHHH! Som jag har längtat. Kanske inte de bästa förutsättningarna, men va fasen. Skit samma. Det var bara att släppa loss. Inatt kom dessutom snön på rikigt. Det har snöat hela natten och hela dagen och det snöar ffortfarande. Åre har förvandlats till ett underbart vinterparadis och en fantastisk julidyll.
De hade inte hunnit pista i backen idag så snön låg i stora högar och vilket väderstreck man än vände sig åt så fanns de luddiga, ulliga flingor som singlade ner från en ganska mulen himmel.
Riktig vinterkänsla...

Jag var totalt övertänd och i mitt sista åk druttade jag på ändan rejält. Men eftersom snön låg i stora drivor så gjorde det inte ett dugg ont. Det var som att landa i ett duntäcke.
Underbart var det i alla fall. Denna vintern ska de åkas skidor. Welcome to my new hometown, Åre!

2 kommentarer:

Maria sa...

Gud, vad det ser härligt ut! Åkte mycket när jag var liten men nu får vi ju knappt någon snö här på Kinnekulle längre om vintern.
Så det får nog bli att åka uppåt i början av nästa år igen! :)

Anonym sa...

Jag önskar att jag hade haft tid att vara med.
Det bara låter jätteskönt. Skillnad mot stå och krusa snören hela dan. Jag kommer nog upp nån gång i januari- Ha det så gött i snön!
Pappan som skulle vilja åka skidor!