måndag 21 december 2009

Jag älskar Bonde söker fru!!

Varje år är det samma sak. Jag sitter och småler som ett barn till tv4's fantastiska program Bonde söker fru. I år har hur många som helst träffat kärleken och det fullkomligt glittrar om dem allihopa. Man blir så himla, himla glad. Man kan absolut tycka att programmet är corny, men de skiter jag i. Jag älskar det här lilla tafatta, det pirriga och det härliga... Shit, man vill ju bara ha en gård och en massa hästar och Bonde söker fru varje dag.
Jag har tvingat hela mitt kollektiv att titta och jag tror faktiskt att Inez har gillat det. Jag kan ana ett litet leende i andra änden av soffan.

Min absoluta favorit i år är Tilde. Världens coolaste hästbonde. Hon är jämngammal med mig och har en toppenfin gård full med en massa hästar och höns. Och för henne slog kärleken ned som en blixt... Hon fullkomligt lyser när hon pratar sin Stefan ... och det är verkligen på rikigt. ÅHHH!!!! Om ni inte har sett det sista avsnittet där alla trådar knyts samman - gå in på tv4 Play och kolla. Känslan man får är underbar!!

2 kommentarer:

Marit sa...

Jag älskar det också! Man sitter och skruvar på sig ibland, fäller några tårar men allra mest sitter man och småleer för sig själv!

Unknown sa...

Min favorit är helt klart Roger!

http://www.youtube.com/watch?v=SbclAcds3Jw

jag tror jag döör.