tisdag 3 februari 2009

Special, special....

Dagens vinnare, Eva!!
Sista deltävlingen är avslutad. Nu är startfältet klart till nästa veckas super-duper final av Seniorchansen. Vinnaren blev Eva från tockholm med underbara "La vie en Rose" av Edit Piaf. Hennes uttal var klanderfritt och nder vissa ögonblick kunde man nästan tro att det var självaste Edit som stod vid stativet. Så bra var det.

Och vilken resa detta har varit! Helt fantastiskt. Jag har nog aldrig trivts så bra i en programledarroll som den här. Med Seniorchansen handlar det om sann musikglädje. Det handlar inte om att bli kändis eller om att bli "upptäckt". Det handlar bara om det som musik går ut på. Att ha så roligt som möjligt och få chansen att uppträda med ett otroligt kompetent band.
Jag får så mycket varje vecka och jag ser redan fram emot nästa veckas final, för den kommer att bli stjärnspäckad. Det kan jag verkligen lova!


Och den här tävlingen till ära så hade pappa komponerat en alldeles speciell text just för Seniorchansen så jag fick öppna hela programmet och hälsa alla välkomna med att sjunga Cabaret, fast med en omgjord specialtext som handlade om just denna tävling.
Tack pappa, det kändes riktigt kul att få framföra något som var ihopknåpat av dig... Du är riktigt skarp på det här med texter, det måste jag säga...

Nu ska jag snart sova, imorgon väntar gymmet. Ska verkligen försöka strukturera upp mitt liv nu och jag ska börja med att försöka gå upp samma tid varje dag. 08.30 är målet. Det ska nog gå bra.
God Natt alla fina därute!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Coolt att din pappa skriver texter men ännu häftigare att din monolog ska till SM. ÄR det den vi fick se på Gran Canaria tro?
Kram på dig

Liza sa...

japp, om det är videon du menar så är det den... men sakta i alla backar. Det är inte klart än. Den ska bara skickas in... vi får se om den kommer med... håller alla tummisar! =)