tisdag 10 februari 2009

Skaldjursfrossa & Seniorchansgala!


(detta skulle publicerats igår kväll, men då fanns det inget internet, så läs det som om det vore igår...)
Som den sanna Bohusälskare man nu är avnjöt jag och Andreas igår en Skaldjursplatå på Skärgårdskrogen här på Cinderella. Holy Manoly va gott de va!!! Jag kan helt enkelt inte få nog av kräftor, hummrar, musslor och räkor. Och jag måste här passa på att tacka mamma och pappa för att ni lärt My och mig hur man äter skaldjur på riktigt. Inget ätligt skall lämnas och jag länsade både huvud och klor tills ingenting återstod. Tack!!!
Och tack Andreas som bjöd mig på denna delikatess, det är inte varje dag man får smaka sådana läckerheter och det är sannerligen inte varje dag man blir bjuden. Puss & Smaskens!!!

Och nu är klockan 22.22 och vi har tagit oss igenom del 1 av Seniorchansens final 2009. Och jag säger då det. Fy sjutton gubbars bananer va bra de är! Den här finalen håller en otroligt hög klass och det känns stort att få delta och leda en så pampig föreställning. Jag har ju mina favoriter, det ska jag inte sticka under stolen... men de tänker jag inte avslöja. Och sen är ju "Färjan-tv-teamet" ombord och gör ett avsnitt om just Seniorchansen så man har ju haft en kamera upp i näsan vid showen dessutom... ganska svårt att hålla koncentrationen, men jäkligt kul också. De följer två speciella deltagare extra intensivt - Classe & Linda. De får ha kameror runt sig hela tiden. Kul men tufft antar jag...

Imorrn kl. 13 gäller det, då får vi se vem som vinner. Det här kan sluta hur som helst... oj, va kul!!!!


1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Liza!
Jag håller med dig ang skaldjur....
Jag har oxå Göran o Monika att tacka för många härliga stunder som vi har avnjutit dessa havets läckerheter...
Kram
Maud