måndag 2 februari 2009

"det sista superfyndet"

Har nu knallat Drottningatan upp och ner i ett par timmar i hopp om att fynda litegranna. Jag menar, har man ett par timmar i Stockholm så kan man ju lika gärna försöka hitta det "där sista superfyndet". Det är ju reor överallt.
Det var egentligen bara en enda grej jag var ute efter.
Ett vitt basiclinne att ha under kavajer och jackor. Inte ribbat, inte tight, inte brottarrygg och inte för kort. En vanligt linne helt enkelt...
Kiss my ********!

Jag sprang nog i varenda affär i hela city och inte en enda butik hade ett vanligt vitt linne. Och jag ville verkligen inte gå på HM, är man i Stockholm kan man väl få fynda lite på Topshop, Weekday eller Zara? eller hur?
Men inte. Jag letade tills tålamodet försvann. Då gick jag slutligen, med huvudet böjt, in på HM. Och där fanns ett. Men i HM-matrial... ni vet hur det känns. Ett bli-skitigt-fort-och-tappa-formen-linne. Men det var det enda Stockholm hade att erbjuda... =(

Och nu sitter jag på Brasco - Cinderella-Wallmans-folkets stammisfik och sippar på en kaffe och en supergod macka med fetaostkräm.
Det var jag värd efter att ha dammsugit Stockholm på "det sista superfyndet". Pyttsan!!!
Min välförtjänta macka...

Inga kommentarer: