onsdag 6 augusti 2008

Segisar & Rävgubbar


Idag har vi varit på Noliamässan. Mycket snack för sjukt lite hockey om jag får säga vad jag tycker. Så jäkla rörigt. Montrar hit och dit och ingen struktur och framför allt inget tempo. Jag kan tala om att dessa nordliga norrlänningar drar fram som segt, grönt, slajmigt glidslem. Allt tar en jäkla tid.
Jag skojjar inte när jag säger att jag stod i en 10 meter lång bankomatkö i nästan en hel timma. Det hände ingenting. Det kanske var första gången alla dessa segisar tog ut pengar ur en automat för det gick såååååååå låååååååååångsamt att jag ill slut gav upp. (Men sen är det väl inte helt smart att ta ut pengar inne på ett mässområde, man kunde ju tänkt på det innan...) Men ändå!!!!!
Jag känner mig som en överstressad storstadsbo här uppe, och ändå är jag bara från lilla Borås. Då kanske ni förstår hur extremsegt allt är.
Thailand framstår som värsta snabbkassan jämfört med Pite plus omnejd.

Det enda riktigt roliga idag var den här gubben, jag tror att han sålde uppstoppade djur i sin monter, eller så ville han bara visa vad som kommer att va den hetaste huvudbonaden i höst. HAHAHA!!!!

1 kommentar:

Oskar sa...

Vilken UNDERBAR bild!! =) HAHAHA