söndag 31 augusti 2008

Hemmahelg!


Den här helgen tog jag mitt lilla pick och mitt lilla pack och åkte hem till Borås. Känns alltid skönt att komma hem, speciellt som man verkligen längtar efter att träffa familjen.
Framför allt har jag ju längtat efter farmor - hon bröt ju armen och skadade sin höft för ett par veckor sedan. Jag har tänkt så mycket på henne och velat komma upp och hjälpa till, men läget är ju som det är... men nu fick jag träffa min lilla supertant.

Hon hade en ställning på armen, lite läskigt faktiskt. De hade liksom opererat in en platta i armen som skruvats fast i hennes egna ben. Det låter lite konstigt, men så va de. Vi hade det i alla fall riktigt kul.

På lördagen lagade jag och My lunch till oss och sen slog My på stort och svängde ihop en rabarberpaj. Det är jumligt gott som farmor skulle sagt.... ;-) och idag har jag tonat och lagt hennes hår. Jag tror att hon blev nöjd - det blev jag i alla fall.

Och på lördagkvällen fick jag träffa familjens nya stjärna - Molly!!! Universums sötaste bäbis. Inte bajs - men dock skrikfri, nästan. Hon gör inget annat än skrattar, men såklart inte när hon och jag skulle posa på foto. Då är det mest jag som skrattar - i hopp om att få henne att skratta....

Det har i alla fall varit en nderbar helg... =)

1 kommentar:

Sara Persson sa...

Åhh.. stackars farmor.
Min mamma hade sån när hon brutit handleden. Träning, träning och åter träning är medicinen till att bli bra sen. Hälsa farmor det. Och sen säg inget om att du hört att det gör förbaskat ont att ta bort den!

Kram