tisdag 15 juni 2010

Nostalgitripp...


Sitter med lite te i lägenheten och bara tar de lugnt... Har gjort en repris ikväll. En repris från förra våren när jag, Patrik och Sten bodde tillsammans. De var då jag kom in i min riktiga Leila-period. Jag plöjde Leila-magasin, bakade allt jag kunde och tittade på oteliga program... Och ikväll kände jag att nu är de dags att ta fram dvdn igen... Så Leila Bakar åkte på och jag bryggde en kanna Kusmi-te med smak av choklad och mint. Det är inte klokt hur sinnena kan ta dig tillbaka i tiden. Smaker, dofter... helt plötsligt kan man få samma känsla som man hade då. För över ett år sedan. Knasigt, men härligt... för då gjorde jag så när jag ville slappna av. Drack det hr speciella teet och tittade på bakprogram på dvd, med Leila... kan låta töntigt, men jag älskar de... Ska drömma om mitt framtida hus inatt, ett lantligt hus med ett kök som är stort, ljust och rymligt. Med en massa härliga plåtburkar i olika färger, blommiga tyger och vitt i basen. Ett kök som andas sommar, till och med på vintern... precis så vill jag ha de. Som Leila, fast som Liza...
Nu blir de sova. Imorgon blir de nya reptag med Milda Makter, åhhh va kul!!

Inga kommentarer: