söndag 13 juni 2010

Hit? Dit? eller ska jag helt enkelt bara stå kvar?

Sitter på tåget på väg upp till Stockholm, på väg hem, känns konstigt att säga så, men så är de ju. Hem? Sthlm? skumt... Åter igen med mer bagage än vad som är rimligt för min lilla kropp, eller ja, lilla och lilla. Eller va sjutton, jo, lilla, men kanske en aning slappare.. de märks att man inte studsar runt på Wallmans-scenen längre och bränner kalorier i samma takt som Anna Anka slänger ur sig grodor. Så fort a-kassan har gjort sitt ska jag teckna gymkort på SATS, men de får bli då. Nu får jag bara ta mig ut och promenera tills vidare. Måste bara hitta en bra promenadrunda där jag bor. Får undersöka detta... Problemet är ju att jag har en liten tendens att gå vilse. En ganska stor tendens. Förr var jag duktig och medveten om mitt problem. Då, om jag skulle gå nya sträckor fotade jag alltid med mobilen längs vägen så att jag skulle kunna hitta tillbaka. Lite som om jag skulle lägga ut ett snöre efter mig och sedan bara vända mig om och följa med de tillbaka. Men jag har lagt av mig lite där... Trott att med åren har jag blivit lite duktigare på att hitta...
I början av rep-perioden i Mellbystrand så skulle jag ta mig en rejäl powerwalk en kväll. Modig och med ett jädra "klart-jag-hittar-i-pyttelilla-Mellybstrand-självförtroende" gick jag med, inte jättelånga kliv, ut genom dörren till vår stuga och entrade Mellbystrands gator. Ett samhälle med ynka 1750 invånare, precis som jag sa innan - pyttelitet. Walken slutade med att jag, lite lätt skamsen, fick ta upp telefonen, efter ett par timmar och ringa till mina sambos Ulf och Peppe. " Har du gått vilse?", "Mmm... lite..." Peppe startade bilen och fick leta efter mig en ganska bra stund innan han till slut skymtade ett rött, lite rufsigt, lätt förvirrat huvud någonstans på Kustvägen...
Jag har fått äta upp de där... men jag bjuder gärna på de. När man tänker på de är de ju ganska roligt alltihopa... Lokalsinne: Guldfisk, Självdistans: Lite bättre... Nu är tåget snart i Skövde, de kanske dyker upp fler tankar innan resan är slut ...

Inga kommentarer: