söndag 28 mars 2010

Update och countdown....

Det börjar att ticka neråt ... det är inte klokt egentligen. För nästan exakt ett år sedan var jag uppe här på besök. Bodde i det här huset i två nätter och kollade på showen och afterskin. Jag visste att jag skulle jobba här, men det hela kändes så avlägset. Sedan kom oktober och vi började repa och nu är det snart april och vi går in på den allra sista månaden. Och det har gått så vansinnigt snabbt allting. Jag kan knappt fatta... Har jag varit här? Har jag gjort de här? Och sen... är det slut nu? och det är de ju ... snart. Vi har sista föreställningen den 30 april och sen ska vi packa ihop våra tillhörigheter och åka hem. En del kommer att komma tillbaka redan nästa år. Inte jag dock... Ödet ville annorlunda. Och det kommer att bli otroligt spännande. Äntligen ska jag hitta min fasta punkt i tillvaron. Det är i alla fall planen. Jag kommer att sakna Åre så mycket. Det här känns som mitt andra hem, men! Man kan alltid komma tillbaka. Och det kommer jag att göra. Åre har inte sett den lilla rödhåriga för sista gången... Men nu blir det Stockholm. Lilla Liza, med den breda västgötadialekten, ska äntligen flytta till storstan. Och det känns skönt... Det känns skönt att få göra något nytt och vara på ett ställe där jag kan göra något mer. Jag kan ta en kurs, jag kan träna, läsa, lära mig sy, gå på auditions, knyta kontakter ... helt plötsligt kommer det att öppnas lite möjligheter och det känns fantastiskt spännande.
Tidigare i våras så bad jag min vän, min fina vän, Sandra att lägga lite tarot på mig ... Jag stod i valet och kvalet för om jag skulle åka till Åre eller inte. Jag hade nog redan bestämt mig, men jag ville ändå höra vad hon hade att säga... Jag kan inte redogöra för allt, men det hon sa var att allt skulle falla på plats i Åre. Att jag skulle landa i många delar av mitt liv. Och så har de blivit. Det är så mycket som har hänt, i alla olika delar och allt hon har sagt stämmer ... Livet är verkligen ett mysterium. Och det är galet hur spännande de kan te sig ... Men nu vet ni. I sommar hittar ni mig ombord på Birka Paradise och i höst kommer jag att finnas på Golden Hits på Kungsgatan ... Ha en härlig söndag allesammans!

Inga kommentarer: