torsdag 4 mars 2010

Positivitet & Tacksamhet ...

Igår pratade jag med min lillasyster på telefon. Det händer inte så ofta eftersom hon för tillfället befinner sig i underbara Thailand och det kostar både en och två kronor att prata så blir det oftast planerade samtal via Skype. Men vissa dagar måste telefonen fram.. Igår var en sådan dag ... Efter våra högst effektiva 3 minuter så hade jag övertalat henne att köpa filmen The Secret och innan hon somnade för kvällen, skriva en lista på saker hon var tacksam över ... jag vet inte om hon gjorde de. Jag hoppas de... Men bara att genom att tänka på saker man är tacksam över så kan man förändra en hel dag, hur kasst allting än kan kännas ... Jag ska inte avslöja vad The Secret handlar om, för man måste nästan uppleva budskapet. Jag kan bara säga att man skulle behöva se filmen en gång i månaden för att påminna sig själv om att livet blir precis vad man vill att de ska bli. Ingenting är omöjligt ...
Jag har precis fått hela gröna villan att i olika omgångar se filmen och alla känner samma sak - eufori, tacksamhet, en tro på framtiden och ett pirrande lyckorus ...

För visst finns det mycket att vara tacksam över? Och visst känns det skönare att fokusera på saker man vill ha istället för att fokusera på det man inte vill ha?

Det finns alldeles för mycket negativitet i världen. Släng ut den genom fönstret och börja se alla positiva saker istället...

Det är svårare än vad man kan tro att stryka alla negationer och det händer inte över en natt... men tro mig. Praktiserar man The Secret så fungerar det. Livet ter sig precis så underbart som det kan och framför allt SKA vara ... Här kommer ett par citat från boken med samma namn som filmen. Hoppas ni får en underbar dag allihopa!!

" Tacksamhet är ett fantastiskt sätt att dra till dig mer av det du vill ha i ditt liv "

"Om det är en ny tanke för dig att tacksamhet får ditt sinne att att komma i bättre harmoni med universums skapande kraft, fundera noga på saken, så kommer du se att det är sant. "

" För att få kärlek ... fyll dig själv med kärlek tills du blir en magnet. "

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej,
jag läser ofta din blogg :) Den är så varm, och så bra :). Sen tycker jag du utstrålar sann och äkta glädje och värme :) Det syns verkligen i dina ögon! Fortsätt som du gör.
Kram Åsa