söndag 7 mars 2010

FÖLSEDAG!!!

Jag lovade ju att jag skulle berätta om min födelsedag ... den 27:e i ordningen. Jag vet inte om jag någon gång har kännt mig så firad. Jag är ju lite barnslig vad gäller det här med födelsedagar. Jag gillar sång vid sängen, mysfrukostar och paket ... Och utan de, ja, då känns de lite meningslöst att fylla år... Men mina sambosar gjorde mig inte besviken. Tvärtom. De fullkomligt överraskade mig med sitt engagemang. Klockan 00.00 tog Malick Inez med mig till Supper för att fira in min dag med champagne... Jag njöt av min absoluta favoritdryck och sen somnade jag som ett barn... Klockan 10 kom hela högen in på mitt rum, sjungandes för full hals. Jag fick, med slutna ögon gå ut i vardagsrummer och där väntade färska blommor, scones, paket, kaffe och inte minst en helt fantastisk tårta som Malick bakat under natten. Sedan satt vi i flera timmar och bara njöt... Och jag kände mig så firad. Jag bor i världens bästa kollektiv. Så är de verkligen. Tusentals kilo kärlek till er allihopa ... Sen rullade dagen på. Blommogram från mamma och pappa. Tårta och champagne på jobbet. Massa härliga grattishälsningar via facebook, telefon och sms. Jag fick till och med mms med inspelade, minst sagt annorlunda versioner av " Ja, må hon leva " ...
Min älskade lillasyster har skrivit en låt till mig. Bara en sådan sak. En låt tillägnad mig ...
Jag kan inte säga mer än att jag hade världens bästa födelsedag... Stort tack till alla er som gjorde min dag till vad den blev!!

Inga kommentarer: