söndag 8 mars 2009

Petra Mede regerar!

Jag måste bara hylla Petra Mede! Såg precis reprisen av Melodifestivalen och hon blir bara bättre och bättre för varje vecka. Hon är välartikulerad, rapp, proffsig och vansinnigt rolig! Jag tycker att hon är Sveriges nya programledarstjärna alla kategorier.

Och nu till nästa veckas final. Vem kommer egentligen att vinna hela det här spektaklet? Jag tycker att detta året bjuder på ett vansinnigt starkt startfält, så det är och förblir öppet. Men jag har mina favvisar. Framför allt Sarah Dawn Finers låt. Den växer för varje lyssning och texten är något utöver det vanliga. Men Alcazar har ett snyggt nummer så de ligger också högt på min lista... och Agnes discotoner får en att vilja svänga de lurviga, även om inte hon kan due to de supertighta guldkostymen. Vad som helst kan helst enkelt hända...

ÅHHH, va det här är spännande!!!

Inga kommentarer: