måndag 28 februari 2011

Ögonblick & EAT PRAY LOVE

För ungefär en vecka sedan köpte jag en present till mig själv. Eat Pray Love-filmen... Ikväll tittade jag på den. För första gången sedan jag såg den på bio. Gör det ni också. Alla ni. Se den och gör det en kväll när ni är lugna, har tid och kanske behöver släppa på trycket litegranna.
Jag kan inte annat än förundras över modet att förändra och förändras. På riktigt. Att lämna allt för kanske ... ingenting, eller också för allt som verkligen är allt.
Jag beundrar dem som har det modet. Jag vet att jag ibland tjatar ihjäl mig här på bloggen om det här ämnet. Men var tacksamma. Var det och undersök vad som uttrycker lycka i livet. I ditt liv. Bara genom att jag gjorde det ikväll ramlade massor av tårar ned för mina kinder. Tårarna rinner när man känner igen sig och när sanningen liksom bara händer en. Utan att man är beredd på det.
Så, det var bara det. Se filmen... leta upp ögonblicken i livet som gör dig lycklig och njut av dem. Upplev dem. Om det så är stans godaste pizza, en yogaklass... en kyss, en blick, ett skratt eller ett andetag. Gå inte förbi ögonblicken. Njut av dem och var i dem. Det är bara nu som räknas, för sanningen är den - vi vet ingenting om framtiden, så varför bekymra sig? Det är bara nu som verkligen är på riktigt.

Inga kommentarer: