lördag 19 februari 2011

Melodifestivalen, nu tycker jag igen...

Tredje deltävlingen står för dörren och jag har varit inne och tjuvlyssnat på SVT... Man får se ungefär en minut hämtat från ett av repen. Ofta finns de varken rätt kläder eller styling, men man kan i alla fall få en första känsla. Så jag fortsätter på förra veckans trend och tycker lite den här lördagen också...
  • Linda Sundblad, Lucky You - Amy Diamond möter ABBA möter radiopop ... På minuten som visas hinner i alla fall inte jag se någon större variation. När klippet är slut är det enda jag kommer ihåg att Linda har tandställning ... Jaha ja...
  • Simon Forsberg, Tid att andas - Andas in, andas ut... Jag tror att jag kan ha tävlat mot Simon i någon talangtävling för en sisådär hundra år sedan. Han ser lite ledsen ut, men det är han nog inte. Han är nog glad att han får vara med i "Mello" ... men det är en lite tråkig låt... ja, så är de... Andas in, andas ut...
  • Sara Lumholdt, Enemy -Mmm... detta var inte helt rent, lite falskt faktiskt... Men de blir kanske bättre ikväll? Om Chistian Waltz förra veckan slog samman klackarna tre gånger för att komma hem till Kansas har Sara tagit rubinskorna och pimpat upp dem med 10 cm... Borde varit lite mer tryck i låten... Så nej, Sara... nej...
  • The Playtones, The King - da dum diddi dum... Det här är en ganska skön låt. Den svänger... Önskar bara att sångaren hade haft lite bättre engelska och att han bara släppte sin nervositet som ståbasisten gör... Men de har en ball effekt, det brinner från pianot!
  • Shirley's Angels, I thought it was forever - Jag såg faktiskt brudarna och Shirley repa på Golden förra veckan och låten sätter sig snabbt. Både jag och flera med mig gick och nynnade under hela uppduket. Dansen är snygg och det låter bra om dem. Och jag såg det live, säkert fem ggr och det lät kanon varje gång. Najs brudar! Men inga lacktights ikväll va? Ok, bra!
  • Sebastian, No one else could - Tja, okej poplåt och snygga dansare ... de va de jag hade att säga...
  • Sara Varga, Spring för livet - Lite Lisa Ekdahl, lite Bo Kaspers och så en mörkhårig söt tjej, som faktiskt också är DJ hos oss på Golden lite då och då. Jag vet inte, men jag tror att Sara kan bli lite farlig... Det är inget jag skulle spotifya lös på men låten sticker ut och den har ett gött gung. Spännande...
  • Eric Saade, Popular - Går inte lille Saade till Globen äter jag upp min egenstickade ullmössa. Jag fick faktiskt även se det här numret live i måndags när jag stötte på Eric och hans dansare på Danskompaniet här i Stockholm. Numret är riktigt bra och koreografin ryker, så het är den... Men herr Koreograf var också där på repet. Alvaro heter han. Från Bounce... Japp, bara de skriker succé. Och med tanke på Erics poppispoäng sedan förra året kommer han bli lvsfarlig. Dessutom är låten bättre. Mycket höga långa toner bara... Fixar han de vinner han. Kanske hela tävlingen...

    Så till Globen - Eric Saade & The Playtones ... alt. Shirley's Angels. Men jag tror att dansbandarna redan har svenska folkets hjärtan. Så jo, Eric och The Playtones!!

Inga kommentarer: