lördag 26 februari 2011

Melodifestivalen, sista deltävlingen....

Firar mitt 701 inlägg med att åter kolla lite på kvällens start-8 i Melodifestivalens sista deltävling...
Spännande!
  • Melody Club, The Hunter - Glad melodi... trallalaaaa-pop som garanterat kommer att spelas sönder på RIX FM de närmsta veckorna efter festivalen. Trevligt bidrag... Sångaren har lika gles lugg som Alfons Åbergs pappa och väldigt vidgade näsborrar... Han andas nog bra... De är bra för sången!
  • Julia Alvgard, For better or for worse - Julia tog sig vidare via web-jokern, faktiskt på Golden Hits. Hon har nypermanentat hår och stämsången låter fin... Koreografin består av ett gäng panelgardiner som liksom bildar olika formationer i bakgrunden, nytänkande är ju bra! Och låten... njae... inte riktigt min kopp te. Men en sån här skräll hade ju varit kul. Men nej, de händer nog inte, tror inte de...
  • Lasse Stefanz, En blick och någonting händer - Nej, ingenting händer!!! Inget alls... En kastanjett chockar litegranna men annars står tiden fullkomligt still. Kan någon hjälpa Olle? Han har inte bytt scenkostym sedan 1800-frost och och han behöver nog sitta ner... Snälla svenska folket, nej nej nej! Men... faktum kvarstår. Lasse Stefanz har en större fan-skara än resterande i det här startfältet har tillsammans och den fan-skaran är köpkraftiga 40-talister. Och just de sitter framför tv'n på lördagen och de röstar... Ni kan själva räkna ut matematiken...
  • Linda Pritchard, Alive - NU händer det något! Linda knäcker. Bra låt och en fantastisk artist! Rösta rösta rösta! Om inte annat för att hon är rödhätta som jag. Bara de är värt en plats i Globen!! Men jädrar i havet va hon sjunger!
  • Anders Fernette, Run - Jaha... Eh... Skitcoola luftakrobater, grym kör... och Anders, va de Fernette? Mhmm.. Han är nog lite nervös och låten ligger ett snäpp för högt i tonart. Men med adrenalin och fokus kanske han sätter det ikväll. Men repminuten på SVT gör inte att han går vidare... Men som sagt, man vet aldrig!!
  • Linda Bengtzing - E de fel på mig? - Nej, Linda det är inte fel på dig. Allt är precis som det alltid har varit. En klassisk Linda-låt. Lite sittande, lite stående, vill han ha mig? vill jag? Han är lite svår/arg/ful/snygg/vinkunnig?? ... Och Linda B-energin finns där och det är säkert jättebra. Men det känns som om man har hört detta förut. 15 gånger... Det jag undrar när klippet är slut - hur kom körtjejen upp på det högsta podiet? Har jag fel fokus då?
  • Nicke Borg, Leaving Home - Alltså inte Nick Borgen, utan Nicke Borg. Då har vi rett ut de. Rocklåt där sångaren står ensam på scenen tillsammans med alla sina tatueringar. Han projicerar (stavas de så?) sig själv bakgrunden i gitarrsolot. En 5 meter stor Nicke Borg jämte en liten Nicke Borg. Ödmjuk och cool effekt... Men Lasse Stefanz tar dig. Hur sorgligt de än är kommer de att bli så. Men du är coolare än Olle, de är du...
  • Love Generation, Dance Alone - En röd, en brun, en blond och en till... Klassiskt koncept. Snygga tjejer med något som jag tror kan vara en riktigt chict nummer. Men de är ju inte mycket dans. Det kanske är därför de får dansa ensamma? Inte vet jag...

    Så vad tror jag om detta... Till Globen går...
    Melody Club och Lasse Stefanz, till andra chansen Linda gånger 2...

    Men om jag fick önska... Till Globen...
    Linda Pritchard och.. tja, det räcker med henne... Trevlig lördag alla goa!!

    Här är länken till alla klippen om ni är nyfikna!!
    http://svt.se/2.148322/melodifestivalen_2011

Inga kommentarer: