onsdag 29 september 2010

Mysen...

Jag har precis spenderat fantastiska dagar tillsammans med min fina lillasyster ... Hon skrev för några dagar sen ett inlägg utan min vetskap på sin blogg. När jag sedan läste rann tårarna längs mina kinder. Jag blev så rörd. Man blir de då människor man älskar säger vackra saker om en. Allt sammanfattade hon i en lista. Bloggen finns länkad här till höger om ni vill läsa. Jag vill nu ge en lika kärleksfull lista till henne... Så här kommer den "My-bästa-lillesyrran-på-jorden-listan"
  • My är, by far, och nu är jag objektiv, den mest intelligenta människa jag känner. Hon har svar på allt och har hon inte de så tar hon reda på de. Hon kan allt!!! och då menar jag allt...
  • Mys leende kan få vem som helst att smälta. Det finns ingen som kan se så genuint skitglad ut som hon. Hela hon ler. Mun, ögon, kinder, kropp... allt på My ler.
  • Detta leende, bland mycket mer, resulterar i att alla tycker om My. För så är de. Det finns ingen som kan undgå att bli smittad av hennes positivitet.
  • My får mig att känna mig trygg. I hennes närvaro kan jag vara allt. Glad, ledsen, arg, fin, ful... och att somna jämte My är något speciellt. En trygg varm kamin bara en meter bort som pratar lika mycket i sömnen som jag gör.
  • Hon är så vacker. Strålande på något sätt....
  • Hon ger, så mycket, hela tiden, till alla... och hennes enorma energi tar aldrig någonsin slut.
  • Det finns så mycket mer... massor. My är kärlek, så är de och hon smittar, kärlekssmittar...

    My, du är fantastisk. Jag är mäkta stolt över dig och min mun pladdrar om dig hela tiden. Trots alla våra brutala slagsmål, alla tjafs och alla rycka i håret incidenter och den klassiska Sandbergs-badrums-ritualen så är du jag och jag är du. Älskar dig och alla våra ögonblick tillsammans lillfisen!!

1 kommentar:

My Sandberg sa...

Ska vi ha VM i gråta ikapp nu eller?! Jag älskar dig me sis!! Vi e bäst ;)