torsdag 2 september 2010

En skruv är lös!! eller flera...

Har precis släpat, burit, skruvat och grejjat mig själv till tårar... och svett. Nej, förresten, inga tårar, men svett. Absolut. Har redan duschat två gånger idag och då har jag inte ens kommit till jobbet än. Jag har precis köpt ny säng, nya hyllor och fixat i min lilla lägis så den ska bli riktigt mysig. Jag blev faktiskt inte alls förvånad över mig själv när jag upp upptäckte att jag glömt skruvarna till mina fina eksängben på IKEA. Japp, japp... det är iofs ingen större skada skedd. Jag ska ändå ut imorgon eller på lördag och hämta min bäddmadrass, för den va slut på lagret när jag beställde allt igår... Men allvarligt!! Hur kan jag glömma skruvarna?? Det är klart att man måste ha något att skruva ihop hela tjottaballongen med, eller vänta... vänta nu för sjutton. Ska inte ALLT på IKEA ligga i förpackningen? Är det meningen att man själv ska behöva leta bakom kartongerna om, utifall att det skulle finnas skruvar, som egentligen ska ligga i förpackningen, men de kan ju kanske, kanske vara så att det finns externa skruvar?? Som ingen vet om? suck... Ja, fint blir det i alla fall. Imorgon, eller på lördag när allt blir klart... Och premiär har vi haft. Det gick bra. Jättebra. Jag jobbar med ett litet järngäng. Så fina människor. Fina, kloka, ödmjuka och med båda fötterna stadigt på jorden, så skönt... Det kommer att bli ett tufft år, för det är en tuff drift, men det kommer att bli ett magiskt år, och det känns redan som om jag har fått en ny liten familj... Mysigt...

Inga kommentarer: