lördag 17 april 2010

Skum känsla ...


Vi har inte alls långt kvar nu ... och det känns så underligt. Precis som när man jobbade utomlands. Plötsligt ska bubblan spricka upp och allt det här med Åre kommer att vara över ... Undra om det kommer kännas som det gjorde när man lämnade sina utlandsdestinationer? Att efter tre dagar hemma är det som om det aldrig har hänt? Det är en underlig känsla. Man kan liksom inte referera till någonting efter några dagar. Allt är som om det hade varit en dröm. Men det känns som om det kommer att bli annorlunda nu. Kanske för att man är i Sverige... Jag vet inte. Jag hoppas på annorlunda. Men faktum kvarstår. 5 dinnershows och tre afterskier. Herregud va snabbt de har gått! Men samtidigt ... jag längtar lite hem. Efter solen och efter min fina lilla familj. Efter Malva och Molly... som jag inte har sett sedan början av oktober. Molly kommer inte att känna igen mig, det känns lite konstigt. Vi som bondade så bra. Nu blir de till att börja om. Med allt. Mycket har hänt sedan jag kom hit upp och det ska bli spännande att börja på en ny etapp i livet. Jag längtar. Men nu ska jag njuta av de sista dagarna här. Åre är verkligen paradiset på jorden. Litet, idylliskt och väldigt "hemma" ... jag vet att jag kommer att komma tillbaka hit. Jag är inte färdig här. Men jag är färdig för nu. Med det här. Och som om Gud lyssnade på det jag tänker så tittar solen fram genom molnen precis i den här sekunden ...

Inga kommentarer: