måndag 26 april 2010

Åre kyrka ...

Idag var jag i Åre kyrka och tände ett ljus ... det va fint. Helt ensam va jag och de va helt underbart. Stilla, tyst, fint och rofyllt. Jag kan rekommendera de till alla som behöver en minut av absolut ingenting. Gå till närmsta kyrka, tänd ett ljus och tänk på alla saker som du är tacksam över, sitt fem minuter i kyrkbänken och låt bara tankarna komma och gå. Jag lovar att du kommer att gå ut med ett helt annat lugn i kroppen än du hade när du kom in. Kyrkor har den inverkan på själen. Oavsett vart man har sin tro, oavsett om man har någon, så är kyrkan en fristad, och det känns ...
Det är något med doften, fukten och det där sällsamma ljuset. Det vilar en energi över bänkarna, väggarna, predikstolen och målningarna som är magisk ... jag lovade mig själv idag att jag ska börja gå oftare ... De där fem minuterna gjorde hela min dag ...

1 kommentar:

Britt-Marie sa...

Me like!
Och jag håller helt med...en stund i stillhet, ett slags andligt spa är riktigt påfyllande!

Hoppas att allt är gott Liza!
*kram*
Britt-Marie, Emmas gudmor