lördag 14 november 2009

Ledig dag...

Till vänster ser ni Wallmans Dippan... fint va?
Just nu sitter jag tillsammans med mina fina sambosar i vårt vardagsrum. Vi har ledig dag idag... Vi har precis städat hela huset och nu sitter alla med varsin kaffe i soffan och pratar om allt möjligt. Världscupen är på i bakgrunden och när man tittar ut så ser man små snöflingor som singlar ner från himlen. Det finns ett lugn här uppe som är helt fantastiskt... Man slappnar liksom av utan att tänka på det.Och luften, herregud, luften... Jag tror aldrig att jag har sovit så bra och så djupt någonsin. Det måste vara för att det är så friskt. Bara det här är en lyx...

Åre by är så vackert. Det är som att gå omkring i ett litet sagolandskap och just nu finns det inga turister så byn ligger helt stilla... Det är fridfullt på något sätt.

Igår hade vi en liten vinprovning efter jobbet och sen bar det av till den lokala bowlingbanan. Jag tror aldrig jag har bowlat så dåligt i hela mitt liv. Men strunt i de, kul var det. Maja och jag var i samma team som vår restaurangchef Mathias och vår barchef Jesper. Vi var lika kassa allihopa... Det slutade med att vi applåderade varandra om man fick ner en enda kägla... Men trots detta ganska värdelösa spel så lyckades vi alla sätta varsin strike. Och i och med striken kom den spontana "högen". Ni vet när alla spelare slänger sig i en hög över den som strikat. Folk trodde nog inte vi var kloka. En rödhårig i mysbraller, en annan rödhårig men med hippiestil, en rakad kille och en stor björn till karl i en hög... Vi har roligt på jobbet helt enkelt. Det blev fyra högar allt som allt...

1 kommentar:

Maria sa...

Kan du inte skicka hit lite snö? ;)
Här smälter det bort bara det landar på marken..