måndag 21 juli 2008

Storforsen


Idag kom vi hem från hotell Storforsen. Vi har spenderat gårdagen samt natten där som ett litet tack för att vi skött oss som vi ska och till och med lite bättre...

Vi kom dit vid 14 - tiden och möttes då av en korg fylld med mackor, frukt och kaffe.
Det var meningen att vi skulle ta oss upp mot själva forsen för att avnjuta vår picknick där. Vilken upplevelse det va!

Att vatten kan vara så mäktigt - det går knappt att fatta. Vilka enorma krafter.


Otroligt coolt!


Sen var det dags att inta relaxavdelningen som innebar lite bastu i kombo med en liten öl och en iskall bastupool. Skönt!


Därefter bjöds vi på en trerätters middag med tillhörande vin och fördrink. Vi måste verkligen ha varit snälla och gjort något extra för det var verkligen illgott. Jag åt ett vitläksbröd med tzatsiki och inlagda oliver till förrätt, gräddstuvad renskav med mandelpotatis till huvudrätt och chokladtårta till efterätt. Jag är fortfarande mätt! =)


Sen slutade hotellet bjuda och vi började att öppna våra egna plånböcker. Vi spenderade resten av kvällen i en badtunna med utsikt mot Storforsen, inte ett mål fanns på himlen och drinkarna smakade verkligen ljuvligt. Snacka om relaxdygn.


Tyvärr vägrar min nackspärr försvinna, så imorrn blir det nog en sväng till naprapaten. Jag ogillar det, men jag vill inte ha ont längre så - "knäck knäck" på Liza imorrn =(

Inga kommentarer: