onsdag 30 juli 2008

Semestertider


Nästa år ska jag ha semester. På riktigt. Sitta i en stol och läsa en bok i flera timmar,. Jag vill baka, laga god mat och kolla på vackra solnedgångar. Slappna av. Det har jag hört att man gör på semestern. Så dit längtar jag. Tills nästa sommar har jag hunnit med ett år på Wallmans, jag har hunnit med att bli 26 och min lilla systerdotter har hunnit fylla sitt första år.

Då ska det semestras.

Till stugan bär det, med bil och båt och fiskenät. Det skall avnjutas kräftor i kvällssolen och pappa ska berätta samma gamla lumparhistorier som han alltid gör och mamma ska skratta högt som hon alltid gör efter ett par glas vin. My ska berätta spännande historier om vår värld och jag ska vältra mig i klagomål från muttande gäster. Och lilla farmor, hon ska lyssna och skrocka litegranna. Sen ska hon sjunga gamla Svarten i Jans karaokemaskin.

Semester i Bohuslän....


Nu får jag nöja mig med att låtsas att jag har semester här i Piteå, det går nästan om man koncentrerar sig riktigt mycket och bara njuter. Då funkar det en liten stund. en härlig liten stund. Det är ganska lätt när man har den här underbara utsikten...

Inga kommentarer: