fredag 29 juli 2011

En underbar kväll med BAO!

Gårdagen bjöd på musikalitet i världsklass, briljant sång, många skratt, härlig pick-nick, solsken, shottis, polka, dans och mycket mer. Trädgårdsföreningen i Göteborg levererade till oss igår, en av de bästa kvällarna i mitt liv.
My och jag gav vår farmor en helkväll tillsammans med oss, BAO med Helen Sjöholm och Tommy Körberg i julklapp. 8 månader senare trädde julklappen i kraft och jag tror nog att Gud log lite mot oss. Strålande sol, utan att på något sätt vara gassade, och ett par tusen glada göteborgare gjorde oss sällskap när Kalle Moreaus med sällskap tog ton i grönskan.
4 timmar senare packade vi ihop vår filt och begav oss till bilen.
För alla er som inte lyssnat till Benny Andersson med Entourage tidigare kan jag rekommendera det varmt. Maken till musikalitet finns inte i Sverige!
Musikanterna hoppar runt på diverse olika instrument, Helen och Tommy sjunger som om det inte fanns någon morgondag och Benny Andersson spelar en 4- timmars, hyfsad avancerad (!!!) konsert direkt ur huvudet. Inte ett notblad, inte en anteckning mer än set-listan. Jag är full av beundran... Att karln dessutom inte kan noter, men ändå är ett musikalisk geni... Man blir stum.

Bland det absolut underbaraste jag har upplevt. Hjärtat slår dubbelt av lycka :)
Men det allra bästa var att se farmors ansikte under de fyra timmarna. Hon sjöng, skrattade och var så glad. Att få uppleva det, tillsammans med min fina lillasyster, var det bästa. Bara kärlek. Rakt av....












Från Lizas lilla fon

Inga kommentarer: