måndag 12 oktober 2009

Före & Efter!

(Dubbelklicka på bilden för att förstora)
Jag måste bara visa er... Min "Före & Efter-bild"
Under min första vecka på Kreta gjorde vi en liten utflykt hela gänget. Vi hyrde fyrhjulingar och såg till att bekanta oss med "hela" Kretas östra sida. Jag tror faktiskt inte vi massade en enda sten... Vi svischade fram och tillbaka, in och ur grustag, upp för snirkliga serpentinvägar, genom blåst och sol. Allt skulle vi ta oss igenom. Jag hade kanske inte riktigt tagit med mig outfiten för just en sådan här tur.. men! Man tager vad man haver och voila!!
Sätter man på sig allt man har och toppar allt med den kanske mest illasittande hjälmen på Kreta får man "Liza på en 4-hjuling" - jag såg minst sagt knäpp ut, men va fasen... Vem ska man visa upp sig för uppe i bergen?
Summan av kardemumman blev i alla fall en grym dag. Jag hade galet ont i rumpen efter att ha skumpat upp och ner hela dagen, men det fick det vara värt. Såg till att byta om till något betydligt festligare till kvällens aktiviteter som var "Bartömning på Gröna Baren" (detta är stället där My & Co. har hängt hela sommaren, partat fasligt billigt coh upplevt många äventyr...) men innan partyt såg jag till att lämna tillbaka hojen utan att se ut som Plupp med ett halvt ekollon på huvudet. Sen började grillfesten på stranden. MAK-teamets uppgift i afton blev således att se till att jag fick ta igen allt jag missat under säsongen... och ja, jag mådde som jag förtjänade dagen efter...
Men det hela var faktiskt helt underbart, Allt från motorcuklar till mojitos... My har haft helt fantastiska människor runt sig den här sommaren och de fick mig att känna mig som om jag faktiskt hörde hemma där bland dem... Och det var väl just det som gjorde den här resan så speciell... =)

Inga kommentarer: