fredag 5 februari 2010

Tankar...


Jag sitter på Åregården, i biblioteket. Jag tänker mycket nu... De händer mycket och jag är ju sådan som människa att jag påverkas, oavsett om jag vill eller inte. Jag känner med människor och så applicerar jag deras känslor på mig själv. Som en spegel som speglar mina näras själar. Idag vaknade jag av att min telefon ringde. Jag svarade och lyssnade... och de gör mig så ont att jag just nu inte kan hjälpa till. Jag kunde bara ligga i min säng och lyssna, men rent fysiskt kan jag inte göra något alls... För att hjälpa mitt tänkande på traven så läser jag. Just nu en samling utvalda citat av Paulo Coelho. Min författargud. Jag tänkte ge er, och framför allt Dig ett citat. Du vet vem du är... Kanske kan de hjälpa ditt tänkande. " Ingen dag är den andra lik och varje morgondag har sitt särskilda under, sitt magiska ögonblick, då gamla universum störtar samman och nya stjärnor bildas."

1 kommentar:

Emma sa...

Hej vännen!

Hoppas att allt är oki! Det är jobbigt när man inte kan göra något, åh andra sidan kan det hjälpa personen i andra änden att bara få ha någon som lyssnar också!

Kommer med en liten hälsning från min blogg...du har en award:/ sorry!=)

kramar e