onsdag 10 februari 2010

God morgon och tack...

Det är samma varje dag... Jag gör min vanliga morgonrutin. Jag kliver upp, sätter på en kanna kaffe och sätter på datorn. Efter det kollar jag av mailen, facebook, alla tidningar så och plöjer jag igenom alla bloggar som jag följer... När jag kikade på mailen imorse så såg jag att jag hade fått ett mail från en gäst på Wallmans. Igen. Och så slogs jag av att detta aldrig har hänt mig förut. Under den här tiden på Wallmans Dippan har jag fått en massa mail, både via facebook och via live-mailen, alla positiva och peppande. Detta är helt nytt för mig. Sen har det kommit en massa kommentarer här på bloggen också. Jag har blivit glad varje gång, såklart. Men det var inte förrän jag satte mig här idag och började samla alla brev och kommentarer i ett dokument som jag såg hur många det faktiskt var. Och det är helt fantastiskt. Mail från helt okända människor som bara vill tala om hur trevligt de hade på Wallmans och ge just mig en liten extra push. Det är möjligt att alla i ensembeln sitter på samma mailhög, men faktum kvarstår. Jag känner mig speciell i och med alla fina brev. Så jag vill egentligen bara säga TACK!!
Jag blir så otroligt peppad över att fortsätta göra det jag gör när jag får så fina lovord från er. Så fortsätt med era lovord. Inte bara till mig utan till era medmänniskor. Till grannen som alltid skottar er uppfart eller till tanten som alltid ler det där speciella leendet när man passerar henne på trottoaren. För de där sakerna värmer.

Jag är tacksam över att jag har ett yrke där jag får möjlighet att ge tillbaka, för mig är det allt vad det handlar om. Att ge. För jag behöver aldrig någonsin bry mig om att få. Det kommer per automatik. Så igen - TUSEN TACK!! och god morgon...

1 kommentar:

Oskar sa...

UNDERBART!!! Det är du värd! Ta åt dig, ta åt dig ta åt dig!! Stora kramen från Skåneland