söndag 14 februari 2010

Hjärtehälsningar ...

Idag är det Alla Hjärtans Dag ... Man kan tycka att det är ett kommersiellt jippo. Man kan tycka att det är en dag då man ohämmat kan uttrycka sin kärlek. Man kanske kan känna sig tvingad att uttrycka något man kanske inte alls känner just för att den här dagen kräver de. Man kan fira med sin älskling. Man kan man deppa för att man inte har en hjärtevän. Men faktum kvarstår. Den här dagen är som vilken annan dag som helst. Enda skillnaden är att man blir lite påmind om kärleken. Sen är det upp till var och en tolka vad kärlek är och vem man vill skicka lite extra värme till.
Kärlek behöver inte nödvändigtvis vara mellan man och kvinna. Kärlek kan man känna till allt. Till livet. För det är ju ändå det livet handlar om. Utan kärlek är vi ingenting. Varje gång vi älskar lyfter vi lite grann. Varje gång våra hjärtan krossas lever vi lite mer. För utan de ena kan vi inte få det andra. Man kan inte lyfta om inte risken finns att krascha. Motsatserna gör att vi lever. Och vi lär oss av allt.
Jag vill skicka en kärlekshälsning idag till alla som vill ha och behöver en. Jag har enorma mängder med kärlek och jag slösar mer än gärna. Men framför allt vill jag skicka en massa fina tankar till min familj.
Ni är underbara. Var och en av er. Vad vi upplever just nu är just motsatser.. Vi vet egentligen ingenting. Bara en enda sak och det är detta. En dag i taget. Och idag skickar så mycket kärlek jag kan till alla er. Idag. En dag i taget.

Mamma - det finns ingen starkare än du och varje dag visar du prov på ny styrka. Det finns ingenting du inte skulle kunna åstakomma. För ditt driv och din energi gör dig till den du är. Stanna aldrig, mamma. Med din styrka, din tro, ditt hopp och din kärlek kan du förflytta berg. Du gör det varje dag. Jag älskar dig, mamma. Du är bäst.
Pappa - den du är och det du gör just nu får mig bara att älska dig ännu mer. Du har så många gåvor och bistter så fantastiska egenskaper. Du är världens bästa pappa, trots att du kanske inte själv alltid tycker de. Genom telefonen hör jag hur mycket du älskar oss och det gör mig så glad... Du är min idol, pappa. Det har du alltid varit.
My - jag kan inte sluta prata om dig. Jag berättar om dig varje dag och du är det bästa som finns i mitt liv. Mamma och pappa gav mig det finaste jag kunde få den dagen du föddes. Jag är så lycklig att du kommer att finnas vid min sida i resten av mitt liv. Det finns ingen som du, My. Du är unik och du har sannerligen en gåva. Jag älskar dig fina lillasyster.
Therese - hur du orkar, det förstår inte jag. Du är superkvinnan... Du är världens bästa mamma och du har världens finaste tjejer där hemma som jag är så stolt över att jag nästan spricker. Att prata en halvtimma med dig i telefonen har alltid en helande inverkan på mig. Du får mig alltid att må bra, för du lyssnar och kommer med konkreta råd. Du är världens bästa storasyrra och jag är världens lyckligaste som får vara just din lillasyrra. Jag älskar dig finaste Tess.

Och sen finns de fler ... Ni vet vilka ni är. Ni som lyfter mina dagar med så otroligt små saker. Jag har så fina människor i mitt liv och till alla er vill jag skicka all min Alla Hjärtans Dag-kärlek.
Paulo Coelho får avrunda det här inlägget, jag tror han gör det bättre än jag.

" Kärleken är nte en klädnad,
ett åtagande eller en skuld.
Kärleken bara är,
utan några definitioner.
Älska och fråga inte så mycket.
Bara älska "
Häxan från Portobello av Paulo Coelho

Inga kommentarer: