tisdag 16 februari 2010

Ny dag, ny vecka, nya kläder!!

Det här är verkligen min tid på dagen... Hela gröna villan sover och kommer att göra så i alla fall två timmar till. Jag har redan varit uppe i över en timma och skypat med My borta i Thailand. Under de nästkommande två timmarna ska jag till gymmet, tillbaka, äta frukost och sedan ta itu med ett lite projekt. Kanelbullebak. Det är förvisso Fettisdagen, men jag har en känsla av att jag kommer få semlor på jobbet sen så idag blir de bullar... eller vänta. Det är ju bättre imorgon. Jo, faktiskt. För idag kommer ju alla att få semlor. De blir lite mycket med både bullar och semlor. Så får de bli. Jag väntar till imorgon. Jag ska i vart fall till gymmet nu. Springa en sväng... Jag måste bli duktigare. Min kondis är under all kritik nu efter min lilla formsvacka med heshet och förkylning. Men nu så. Nu ska jag släpa min fylliga, snart semmel-piffade, bakdel till Holiday Club och löpbandet. De har tv vid varje löpband.... de gillar jag. Då går tiden fortare och man tittar inte på distansmätaren var åttande sekund...
Och igår, vet ni vad jag gjorde då? Jag shoppade. Östersund låg under mina fötter och jag gick lös. Och det gjorde jag verkligen. När jag la upp allt på sängen vid hemkomsten så fick jag nästan lite magont, va mycket de blev... MEN!! sen kom jag på att jag faktiskt till största del hade använt helgens dricksutdelning. Och då kändes allt mycket bättre... De va så härligt att faktiskt bara kunna handla litegranna, eller ja, mycketgranna... Gina Tricot. Va skulle jag göra utan den här kedjan??

Men idag är jobbdag igen. Ny vecka. Sportlovsvecka. Cola och kaffe för AfterSki-gästerna... Cola och ETT glas vin för dinnershowgästerna... de blir nog mysigt... ;-)

Inga kommentarer: