söndag 7 november 2010

Gratitude Journal...


Jag har precis laddat ner en ny app.... igen. Gillar min iPhone. Man kan göra alla möjliga häftiga saker med den... och nu har jag en sak till.
Den senaste veckan har fått mig att inse en massa saker. Igen. Det är som om man får en liten aha-upplevelse ibland, när livet smyger sig på. Gällande, ofta, för min del, tacksamhet. Man glömmer allt för ofta av att vara tacksam. Det är så mycket lättare att fokusera på det som är lite jobbigt. Man lägger energi på det som gör en ledsen eller upprörd. Jag måste ändra. Så nu gör jag det. Igen. Men vaddå? Bättre att påminna sig själv och bli lite bättre hela tiden... Appen är bara en symbol. Men i vilket fall. Den kallas för Gratitude Journal och handlar om att man ska skriva ner ett par saker varje dag som man är tacksam över. Det är som i ett litet dagboks-format. Man kan även lägga till en liten bild om man vill... Och så sparas de små anteckningarna i telefonen.... Lätt att göra varje kväll när man ändå sätter sitt alarm. "idag är jag tacksam över..."
Jag har en idé om en stor burk också, där man kan lägga i smålappar... Sen om man har en dålig dag så är det bara att ta fram en lapp och läsa. Kanske blir man lite uppmuntrad? Vad tror ni? Visst kan det vara värt ett försök?

Inga kommentarer: