måndag 2 augusti 2010

Natt-tankar ...

Det var ett tag sen... Jag vet. Det är typiskt. Så fort jag har piffat till min lilla bloggsida så slutar jag skriva. Inte av någon speciell anledning, de bara blev så. Men jag mår bra, jag lovar. För jag vet att en del av er tänker så. Att när jag inte skriver mår jag sämre. Vissa gånger stämmer de, men inte nu. Inte alls. Ni kan vara lugna. Den här gången har bara livet kommit emellan lite granna. Jag jobbar på Birka-båten och när jag inte gör de repar jag på Golden. Varje dag är fulltecknad. Är jag inte på det ena stället så är jag på det andra. Och allt går liksom i ett. Den 15 aug gör jag min sista dag på båten, den 26 aug har vi vår premiär på Kungsgatan. Sen ska allt förhoppningsvis börja rulla på som det ska. Jag har fixat gymkort på SATS, jag ska ta en skrivarkurs och jag ska förhoppningsvis hitta en vardag som jag känner mig tillräcklig och inte stressad i. Sommaren med Milda Makter har varit den bästa. Jag är full av tacksamhet för allt jag har fått vara med om och snart är även den eran slut. I alla fall för nu. Som alla eror i den här branschen. Något slutar och något annat tar vid. Inget är någonsin likadant och det är väl det som är charmen med allt antar jag.

Ikväll efter jobbet har jag precis ätit supergoda scones, druckit te från Kränku-butiken på Gotland och tittat lite på tv. Just nu sitter jag och lyssnar på Karlavagnen på web-radion ... det är mysigt tycker jag. Just nu ar en kvinna kommit fram til programmet. Hon har nog laddat för att vara med i Karlavagnen i flera år. Hon vill berätta om allt hon kan. Det bara bubblar i henne. Jag sitter liksom och ler ... för att hon bara är ... så härlig. Radio är underskattat. Det är avkopplande och lugnande. Imorgon har jag sovmorgon. Vi börjar inte förrän 10.30 ... Jag funderar på om jag inte skulle gå upp tidigt i alla fall, ta och promenera ner till city och sen ta en kaffe på ett café innan vi börjar. Läsa lite... Kanske lyssna på en sommarpratare. Titta på folk. Komma ner i varv för att kunna prestera så bra jag bara förmår när jag väl är på plats på jobbet. Vi får se vad jag hittar på. Promenera ska jag i alla fall. Tänkte ladda ner Andreas Lundstedts sommarprat nu. Fick tips om de av en kollega idag. Det känns som en bra morgon. Upp tidigt, äta en god frukost, promenera med Sommarprat i öronen och sen bara se vad som händer innan klockan slår 10.30. Det kommer att bli en bra dag. Det känner jag på mig.

Skickar en varm tanke till er alla som läser min blogg där ute. För att ni har tålamod när jag väljer att pausa i flera dagar... Jag kommer alltid tillbaka. Tack alla ni! Kram och godnatt ...

1 kommentar:

Marie Strömbäck sa...

Hej!
Hamnade här av en tillfällighet så jag passade på att läsa lite. Du skriver bara för härligt tycker jag, kul läsning och fina bilder. Vilket härligt liv du lever, du gör verkligen det du brinner för, tänk om fler fick/eller hade chansen att göra det. Vilken bra värld vi hade levt i då.
Lycka till i fortsättningen och ha det gott.
Ps. Måste tillägga en sak, vad snygg du har blivit, får man säga så? :) Kände nästan inte igen dig.
Kram Marie (jobbade med dig på Cervera ett tag)