tisdag 3 augusti 2010

Apotek Sandberg

Idag har jag inhandlat ett litet husapotek från Hälsokosten. Kände att jag faktiskt var tvungen... Jag vet inte om jag har någon slags brist i kroppen, men jag är trött för jämnan... och då tänker ni kanske att - ja, men va fasen!! lite trött är man väl lite till mans. Så blir de väl... Och ni har säkert rätt. Så blir de nog. Men jag kan omformulera de. Jag är nästan aldrig pigg. Eller ja, på sistone. Inte nästan aldrig. Aldrig pigg. Och det är just de. Jag älskar ju att vara pigg. Så jag tänkte att jag kanske har brist på något. Därför har jag nu vitaminpillret allan i apoteket här hemma. Ett jättepiller som kanske, kanske kan fixa lite av min trötthet. Nästa inköp var lite fetter. Jo, så här är de... Under hela sommaren har jag varit galet torr i munnen, jätteskumt. Jag som aldrig någonsin har kännt av något sådant. När man är supertörstig efter ett träningspass såklart, men liksom lite när som bara. Torr i munnen? Hör inte de till lite äldre människor? I alla fall... torr i munnen. Och under flera år har jag inte kunnat använda linser. Jag har trott att de berott på att jag bara bar på taskig tårvätska, men nej, tydligen inte... Och som grädde på moset har jag nu börjat torka ihop fullkomligt i halsen varje gång jag kliver av Birka på söndagarna. Fullkomligt snustorr är jag. Båtluften är så otroligt ofuktig. Ofuktig?? Finns ens de ordet? Ja, ni fattar... torr luft, utan fukt. Oluftfuktighetsfuktig... eller något. Detta leder i alla fall till att ungefär halva mitt röstomfång försvinner. Något jag absolut inte har råd med just nu. Det kommer bara luft när jag går upp i min huvudklang... Ett uns ljud, jo absolut... men mest luft.. Coolt ibland, men väldigt frustrerande när man är mitt inne i en ny repperiod. När jag står och pratar med de väldigt trevliga och kunniga hälsokosttjejerna i butiken idag kommer de fram till att mina slemhinnor överlag nog är uttorkade. Och att det är ganska vanligt. Det skulle förklara allt... Om de va så. Så nu har jag köpt ett kosttillskott som som ska hjälpa mig med detta. Fetta till de inifrån på något vis. Kompletterade allt med halsspray och lite ört-tjallaballo... Och sen e annan grej också, som jag mest ar nyfiken på... Så nu, NU, ska jag blir så jäkla pigg och uppsmörjd. Alla slemhinnor ska glimma och jag ska hoppa till jobbet varje morgon... Dessutom kommer jag att få grym ämnesomsättning och bli brun. Enligt förpackningen i alla fall.

Kvällen har jag annars spenderat med min fina vän Emma. Vi nachosallade lite här uppe på söder. Väldigt mysigt. Goda vänner ska man ta hand om och Emma är precis en sån.
När jag sedan klev in genom dörren och knäppte på tv'n möttes jag av The Wedding Singer på kanal 6... När filmen nådde sin slutscen och Robbie Hart spelar sin underbara sång för Julie 10 000 meter upp i luften rann de många tårar ned för mina kinder. Lite corny, men för mig - vädigt vackert... Så jag grät lite... fina tårar.

3 kommentarer:

Stina sa...

Hej vännen! Du gör mig och min familj orolig här.. Symptomerna är skrämmande lika de Oscar hade så please, kolla ditt blodsocker, asap!! Skadar ju aldrig att kolla ;) Ta hand om dig, hörs snart! Puss&Kram, Stina

Elina sa...

Hej Liza! Ville bara tipsa om ett kosttillskot som heter Pharmaton (Complex), detta tog jag och killen nar vi bada kande oss valdigt trotta, och han var precis som du konstant trott och nagot som inte kandes som en vanlig trotthet... Han har tagit nastan hela kuren nu (en manad) och det har gjort stor skillnad- sa det ar ett bra tips! Mycket bra ginseng i det ocksa som gor dej piggare igen!

Ville ocksa kolla med dig eftersom jag ocksa har problem med torra slemhinnor och kan inte anvanda linser regelbundet for att mina ogon ar sa torra, sa jag maste halla mig till glasogon och endagslinser ibland... Vad heter kostillskottet for torra slemhinnor som du har blivit rekommenderad? Har du nagra andra tips?

Jag hoppas verkligen att du kanner dig piggare snart med alla pigga vitaminer i kroppen!

Kramar

Liza sa...

Membrasin heter kosttillskottet.
Tack förtipset Elina! Ska absolut kolla detta =)
Stooooooooooooor kram!!