fredag 1 januari 2010

Nytt år!!

Jag är ju mycket för listor, så här kommer en till... Den sammanfattar min nyårsafton igår... GOTT NYTT ÅR allihopa ...
  • Dagen börjar med att jag, kl. 12.50, tar mig till Åresaxen för att hämta våra Elvisperuker, som efter ungefär en och en halv månads förtäring, har förvandlats till hårbollar istället för fina, coola Elvis-luggar... Vi har, i princip. haft tre djur på huvudena. Inte så najs. Men efter ett besök hos frissan så de helt okej ut i igen.

  • 13.00 - Möte på Dippan. Bara Cissi och jag dock. Men de va lite mysigt. Bra möte. Måste köpa nytt anteckningsblock dock (oj, rimmade jag lite nu??) mitt håller på att fördela sig över hela min handväska.

  • 14.00 - Restaurangmöte. Mathias går igenom kvällen som ska bestå av 5 rätter, skumpaförsäljning, show som vanligt, Happy New Year vid tolvslaget och en sjusatans massa folk...

  • 14.30 - Vi börjar att duka upp och ställa bord. Den lite mer oglamourösa sidan av jobbet. Dra stolar, släpa bord och duka... Men någon måste göra det. Och ja, det är vi.

  • 16.30 - SMINK, hår och preppning av kläder!!!

  • 17.15 - Personalmat. Köttbullar, potatismos och sås.... fjärde dagen i rad nu. Gott nytt år...

  • 18.15 - Vi öppnar dörrarna och denna galna, galakväll bryter lös...

  • 22.30 - Showen är klar. Nu ska vi röja bort alla bord och alla stolar. Plocka bort ALLA glas, tallrikar, allt.... puh!

  • 00.00 - GOTT NYTT!!

  • 00.30 - Champagnedags...

Inga kommentarer: