måndag 18 januari 2010

Vänner...

Världens bästa Anna har åkt hem till Stockholm efter tre dagar här uppe hos mig i vinterland. Och jag saknar henne redan...
Det är underligt med vissa personer. Med Anna kan man verkligen säga att det var kärlek vid första ögonkastet. Vi träffades på Kreta i somras och efter den veckan kändes det som om jag hade kännt henne i hela mitt liv. Vi är så lika och med henne känns ingenting konstigt, för vi är lika knäppa båda två...

Vissa vänner vet man kommer stanna resten av livet och även om jag och Anna inte har kännt varandra i mer än ett halvår så vet jag att hon kommer att finnas kvar... Vi blev ett litet skönt gäng där nere på Kreta och det är den bästa semestern i mitt liv...
Fina vänner ska man ta vara på... det är det viktigaste man har...

Nu ska jag bädda ner mig i soffan med te och min nya Vänner-box, komiskt nog nu när jag har pratat om vänninor och vänner... Min kropp har blivit lite sjuk och jag låter som en riktigt karl när jag pratar, men skit i de... Jag ska tänka bort och vila bort allt ont... Jag vägrar bli toksjuk...
Det är så många tankar som snurrar i mitt huvud nu. Igår var en omtumlande dag... Jag var helt upp-och-ner, men idag har jag kommit till sans igen. Tror jag... Det händer mycket nu.
Jag skulle bara vilja säga till var och en i min familj att jag älskar er - så mycket. Jag säger det alldeles för sällan...

4 kommentarer:

Oskar sa...

USCH PÅ DIG!!!! ...vill också vara på en fjällstopp.... =( Men så snart vi hittat bästa färdmedlet så bokar vi!!! Och du, SHIT vilka otroliga fina bilder på dig; dem svartvita!!! Verkligen JÄTTEFINA!!

Kram från en som för tillfället är i Piteå.... ;-)

Pappi coolo sa...

Krya på dig Liza!! Te och glass är helt klart bra medicin och Vännerboxen är perfekt sällskap när man inte orkar lyfta ett finger. Vilken fin ny "header" (heter det så) du har. Du måste lära mig lite om det här med layout på blogger... jag är kass. Vill piffa till min blogg lite ju. Kram kram

Anonym sa...

Saknar dig min fina Liza!
Blev tårögd av dom fina orden om mig och om oss.... jag känner exakt samma! Love u vännen <3

Liza sa...

OSKAR: Välkommen till vinterland, det ska bli underbart att du kommer. Och tack för den fina komplimangen... TACK!! och hälsa Robert och Piteå ;-)

SOFIA: Kom upp hit så ska vi piffa till din blogg utav bara fasen... eller??!! Maila maig lite bilder som du gillar så överraskningsfixar jag den åt dig!! Vågar du lägga din blogg i mina händer?

ANNA: Fina, fina du... Jag är så glad att du finns i mitt liv... =)