lördag 30 januari 2010

Nedräkningen har börjat...

Nu drar det snart igång. Jag vet att jag är lite lätt töntig men mitt enorma intresse är ett faktum... Nästa lördag, den 6 februari, drar Melodifestivalen igång ifrån Örnsköldsvik och jag är som vanligt löjligt exhalterad... Det är någonting med denna hypade musikhändelse som får mig att gå bananas... Givetvis kan det ha något att göra med min egen dröm om att en gång få stå på den där scenen själv, men sen finns det en annan sida av saken. Melodifestivalen får på något magiskt sätt ihop hela Sverige. Alla tycker någonting, alla har en åsikt ... och alla har i alla fall lite, lite koll... även om många inte vill erkänna de. Sedan finns den andra kategorin människor, dit jag hör - vi som tittar slaviskt och kan alla finallåtarna efter två lyssningar. Vi som blir alldeles galna i tv-soffan och ställer oss upp och skriker när rösterna inte blir som just vi vill. " SVENSKA FOLKET, för i HE-VETE!! " Det är värre än när Sverige spelar en viktig A-landskamp i fotboll. Alex, Patrik, Rickard, My? Ni förstår vad jag menar... För oss är Melodifestivalen viktigt. En av årets höjdpunkter. Och nu står den i antågande. Jag jobbar ju såklart varendaste jäkla lördagskväll, men det finns ju repriser. Inte lika upphetsande, men vad gör man??
Om en vecka smäller det. Årets största tv-jippo och min bästa endorfinkick ... Bilden ovan föreställer årets scen, vad tycker ni?

1 kommentar:

Fredrik sa...

Lite trökig scen, men det blir nog kul ändå:)