söndag 1 maj 2011

Söndags-lull...

Söndag... Jag lunkar omkring i lägenheten, inser att jag fixat allt jag ska fixa. Nästan i alla fall... Men deklarationen är gjord och inlämnad och min ansökan till Poppius (äntligen Liza!!) är formulerad, fixad och postad. Håller tummarna att jag kommer in, då kommer jag att lära mig skriva PÅ RIKTIGT! ha ha!
Men jag lullar runt. Fixar lite och grejjar... Skönt att bara vara. Jag har en tendens att bli en smula rastlös, så det här är nyttigt för mig. Göra ingeting en stund... Eller ja, ingenting. Jag har varit och handlat och testat min nya fantastiska KitchenAid-maskin. Helskotta vilken underbar sak! Har mitt första surdegsbröd (i maskinen, innan har det varit handkraft) på jäsning coh jag kan meddela att jag bokstavligen hoppade upp och ner när jag såg hur fint maskinen jobbade med min lilla deg. Nördigt? Japp, en smula...
Vi ska nämligen på grill-galej till vår producent Anna Ploby ikväll och jag tänkte bidra med ett hembakt bröd, eller två. Tror att de blir två. Men det är ikväll de. Vi åker runt kl 17. Kommer givetvis att bidra med en bild för att bekräfta att vi har kul, ha ha!
Och till sist...
Grattis i efterskott till min söta systerdotter Molly som i förrgår fyllde hela 3 bast! Från mostrarna fick hon en Pippi-dräkt. Söt va? Sötast enligt min mening...

Inga kommentarer: