onsdag 29 juli 2009

Nostalgitripp tillbaka till GC...

Pratade med My en stund idag på telefon. Hon befinner sig ju på Kreta och jobbar för mitt gamla kall. Sunwing. Hon nämnde att hon kanske var intresserad av att söka en vintersäsong på Gran Canaria och genast började en massa nostalgi rinna till i mitt huvud. Tiden på GC är solklart något att det absolut bästa jag varit med om. Jag skulle utan att blinka vid 50+ kunna släppa Sverige för ett hus i Meloneras. Kulturen, maten, människorna, värmen, vårt härliga gäng... allt var på topp under de 7 månader jag bodde på ön. Magiskt. Kände att jag måste visa ett par bilder. Det finns en uppsjö, men här kommer i alla fall ett par... Härliga GC!! =)


4 kommentarer:

Pernille sa...

Det var vidunderligt!!! Får en hel klump i maven bare ved tanken... Puss og kram

Tenesoya "ciquenta y seis"

Tessan sa...

Ja, den ön sätter sina spår... =)
Sommar året runt, värme, bad, maten, kalla San Miguel, trevliga spanjorer, Otrevliga spanjorer... och givetvis underbara Carrefour! =)
Ja, nog saknar man sitt GC...
Men för min del skulle det räcka med två soliga, lata veckor på Amadores! =)
Hoppas du mår bra, fina du!
Massa kramar Tessan.

Liza sa...

Tenesoya "ciquenta y seis" ... där har det hänt mycket... jag känner också en massa i magen... Åh!! Vi skulle åka på en liten reuniun tycker jag.. eller hur Pölle? =) Puss & Kram till dig me...

-----------------------------------

Åh... Amadores... ja du Tessan, de skulle va något... och lite sköna tapas efter. Arguineguin hade världens bästa tapasrestaurang, Los Canarios. Vansinnigt gott... =)
Jo, jag mår bra! Du verkar må alldeles fantastiskt, det är härligt att läsa din blogg. Ta hand om dig, stor kram från mig!!

Pappi sa...

Som jag pratar om vårt team på Arguineguin... de som jobbar här på Rhodos kan nog inte riktigt förstå. SAKNAR! Borde man kanske söka sig ditåt? Reunion låter ju galet mysigt :)